top of page

הריונות, לידות וטקסי חניכה בחברות שבטיות- ארוע התרמה לעמותת אוהלה

אני תמיד אומרת שטקסי חניכה הם הרפואה המונעת שחסרה לנו בחברה שלנו כדי לשמור על נערות ונשים, לכן

זה מתיישב לי נכון עמוק ברחם שארוע ההתרמה הראשון לעמותת אוהלה, אותו יזמה חברת הועד שלנו - המיילדת ליהי עמיצור לובל, הוא הארוע המרתק הזה עם אלי אלגרה, שיעסוק בהריונות, לידות וטקסי חניכה בחברות שבטיות .

אלי - צלמת תיעודית עטורת פרסים, חוקרת ואנתרופולוגית. בחמש השנים האחרונות פיתחה פרויקט צילומי

ואתנוגרפי הנקרא WILD BORN אשר מתמקד בתיעוד באמצעות כתיבה, צילום ומחקר אתנוגרפי של הריונות ולידות של נשים החיות בחברות שבטיות מבודדות באזורים גיאוגרפים קיצוניים. הפרויקט הוא מחקר בין-תרבותי הנועד ללמוד את ההיבטים החברתיים-תרבותיים וסביבתיים המשפיעים על מסורות ומנהגים של הריון ולידה בקרב נשים שבטיות החיות באזורים גאוגרפים ללא התערבות של הרפואה מערבית. המחקר הולך הרבה מעבר הפונקציה הביולוגית של לידה וטוען כי עמדות ומנהגי לידה מושפעות ומתפתחות מהיבטים תרבותיים. הפרויקט שהחל בשנת 2011 ומיועד להסתיים ב -2018 הוא יחיד במינו כיוון שנושא זה מעולם לא תועד או נחקר ונחשב לפריצת דרך במחקר . שבטים בהם התבצע המחקר עד כה הם פאפואה גיניאה החדשה, פיליפינים, נמיביה והודו. שבטים עתידיים במסגרת הפרוייקט נמצאים באמזונס, אפריקה, הימליה וסיביר. הגיוון הרב נועד להציג מגוון רחב של מקומות גאוגרפים, ממדבריות לסוונה האפריקאית, מיערות הגשם ועד לקטבים. הפרויקט חוקר כיצד המיקום הגיאוגרפי והסביבה מעצבים ומשפיעים על אמונות מקומיות, וכיצד אלו קובעים עמדות כלפי הריון ולידות. בעקבות עבודתה הייחודית ופורצת הדרך, אלי זומנה להיות חברה באירגון החוקרים והמגלים היוקרתי EXPLORERS CLUB אשר ממוקם בניו יורק, ארגון אשר מקדם את החקר המדעי ביבשה, בים ובאוויר. חברי המועדון מוכרים כאחראים להישגים מתועדים ראשוניים דוגמת המסע הראשון אל הקוטב הצפוני ועוד. אלי מכהנת כשופטת בוועדת משלחות מחקר של הארגון. בנוסף זכתה בפרסים רבים התומכים בהמשך עבודתה .כמו כן עבודתיה פורסמו במגזינים בינלאומיים נחשבים בניהם: New York Times, Huffington post, Ocean Geographic ועוד. עבודותיה הוצגו בגלריות ברחבי העולם. מסעה האחרון של אלי היה אל Yamal Peninsula שהוא אחד המקומות המאתגרים והנידחים שבסיביר, הפרוייקט זכה במענק מטעם מועדון החוקרים Scott Pearlman Field award – אלי הצטרפה למשפחה ולאישה בחודש התשיעי להריונה למסע בן 45 ימים על מזחלות איילים בטמפרטורה קיצונית של 50 מעלות מתחת לאפס ותעדה כיצד מסתגלות נשים לסביבה כה קיצונית וכיצד סביבה כה קיצונית משפיעה על הלידה. הערב יפתח בטקס ואחריו נתחיל בהרצאה, ההרצאה תכלול את הנושאים הבאים ותלווה בתמונות וסרטונים: - סיפורי מסע והאתגרים הכרוכים במציאת נשים בחודש התשיעי להריונן, תיעודן ושהייה במחיצתן עד הלידה ולאחריה. - סיפורי לידות, ממפגשים עם מיילדות העובדות באופן מסורתי דרך מידע שעובר מאם לבת - מי הן המיילדות, איזה ידע וכלים הן משתמשות - ידע מסורתי, טאבו, טקסים ופולחנים סביב הריון ולידה מחברות שבטיות שונות - דיו

ן ושיתוף מידע בין המרצה לבין המאזינים היכול להוביל לפיתוח והעמקה של הפרויקט. אורך המפגש כשעתיים וחצי אשר יכללו הרצאה של כשעה וחצי ועוד שעה של דיון וזמן לשאלות. עלות: 100₪ במזומן בלבד.( תרומה לעמותת אוהלה)

פוסטים מומלצים
בקרוב יהיו כאן פוסטים ששווה לחכות להם!
שווה להמשיך ולעקוב...
פוסטים אחרונים
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page